Take a seat in my office



Hello I am Shirley Djojowikromo. I got maried in 2012 and I'm enjoying my marriage to the fullest. I am here to maintain friendship or to make friends over the net. I like reading, but since I'm a mom, I don't have much time to be on the internet all the time, but I am doing my best.

Have a nice day!






This layout is made by:
Nolvers Theme Designs

vrijdag 10 april 2015

Veel Surinamers hebben een te slechte, Hollandse mentaliteit

Vaak hebben Surinamers veel over Nederlanders te zeggen, maar wanneer Nederlanders in hun midden zijn, dan huichelen ze met hun mee. Naar hun eigen landgenoten kunnen ze ook vaak rot zijn, tenzij ze je accepteren. Ook naar andere zwarte buitenlanders doen ze alsof ze beter zijn. Deze klachten heb ik van Antillianen en Somaliërs gehoord. Een Somalische vrouw heeft ooit gezegd: "Surinamers zijn wanna-be Hollanders" en daar ben ik het helemaal mee eens.

De mentaliteit van Surinamers is veel te Nederlands, dat geklaag, geroddel en om niet te vergeten: de afgunst, net als hoe Nederlanders kunnen zijn. Je loopt op straat, je doet niemand kwaad, je bent gewoon bezig met je eigen dingen en plotseling zie je dat een Surinaamse/Surinamer (ik herken Surinamers meteen en ik heb het over ALLE etnische Surinamers) je met boze ogen opnemen, precies zoals veel Nederlanders dat kunnen doen. Dat is heel erg.
Ik vind het jammer dat Surinamers niet zo warm zijn als de andere Caraïbische mensen, helaas. Tuurlijk zijn er ook positieve punten op te noemen, maar daar hebben we het niet over.

Surinamers rennen hard achter Nederlandse mensen aan, vooral de mannen. Jullie zien neer op jullie eigen vrouwen, vooral de creolen. Als ze je niet 'mixt' genoeg vinden, kijken ze je niet eens aan, ze lopen je voorbij alsof je lucht of iets vies bent. Ik ben zelf gemengd, maar ik heb dit gezien bij veel van mijn creoolse vriendinnen. Het geeft niet als je je aangetrokken voelt tot een andere soort, maar om dan gelijk degene die je niet aantrekkelijk vindt, op een irritante manier te behandelen, te kleineren en te vernederen is gewoon verschrikkelijk en walgelijk.
Surinamers kunnen op een verkapte manier, toch aardig racistisch zijn. Hoe minder creools je bent (mijn moeder is creools en heeft het me verteld en ik heb het zelf opgemerkt), hoe meer je wordt verheven. Daarom zijn creolen heftig bezig om uit te pluizen hoe 'gemixt' ze wel niet zijn. Men zit vaak uit te pluizen welke betovergrootvader/moeder gemengd was.

Ik zag 2 jaar geleden een soort van advertentie van Suriname op Facebook,volgens mij was het een dag van verschillende Caraïbische landen bij elkaar, maar het werd georganiseerd in Suriname. Natuurlijk promootten de Surinamers hun land, wat heel goed is, alleen zag ik dat ze een foto plaatsten van enkele Surinaamse vrouwen, 1 Hindoestaanse en 2 meisjes van gemengde afkomst en eronder werd verteld dat zij typische Surinaamse vrouwen zijn. Ik dacht: "Wat??? Waar is de creoolse vrouw?? Alsof Suriname een grote meerderheid heeft aan meisjes van gemengde afkomst en heel weinig creoolse vrouwen!! Walgelijk!! Dit laat DUIDELIJK zien dat Surinamers nog steeds gebrainwasht zijn, dat zwarte vrouwen lelijk en niet aantrekkelijk zijn en dat men gewoon op deze voet wil doorgaan. Sorry hoor, maar dit vind ik een walgelijke mentaliteit, Nederlanders (niet allemaal), denken er precies zo over.

Wanneer Surinamers jaloers zijn op een andere fellow Surinamer, breken ze die persoon helemaal af, ze kleineren ze helemaal tot op het bot. Ze gaan zelfs zo ver om voodoo te gebruiken om de ander uit te schakelen...wie dit doen zijn door en door slecht, door en door slecht...verschrikkelijk.... Dit laat duidelijk het slechte karakter/mentaliteit van Surinamers zien, precies net als hoe Nederlanders in elkaar kunnen steken. Alleen doen Nederlanders niet aan voodoo, maar doen en zeggen ze wel dingen waar je helemaal aan kapot kan gaan, door en door slecht, slecht, slecht! Kijk maar naar Silvana Simons hoe ze werd vernederd in de media, doordat ze een sterke mening heeft wat betreft zwarte pieten. Men wilde haar, bij wijze van spreken, gelijk ophangen, misschien ook wel uitroeien! Al die slechte opmerkingen die ze te horen kreeg,vanwege die "vervelende zwarte pieten discussie"...oh mijn God....
Veel Surinamers kunnen erg vroom zijn in de kerk, maar het karakter van ze laat helaas te wensen over: ook weer typisch Nederlands!

Dit is diep triest :-(


Geen opmerkingen: